چه كسي متخصص محتوا است و چه كاري بايد انجام دهد

اين مقاله به شما مي گويد كه چه كسي متخصص محتوا است و چه كاري بايد انجام دهد ، همچنين به شما مي گويد چگونه مي توانيد يك متخصص محتوا شويد.

 

اول از همه ، بايد بگوييم كه در سراسر جهان كاري كه ما به شما عزيزان ارائه خواهيم داد به عنوان يك متخصص بازاريابي محتوا شناخته مي شود. اما از آنجا كه كار يك متخصص توليد محتوا بيشتر در بين ايرانيان رواج دارد ، ما با همين نام در اين مقاله توسط seoedu ادامه خواهيم داد.

 

طرح كلي مباحثي كه در اين نشريه در نظر خواهيم گرفت به شرح زير است:

 

چه كسي توليد كننده محتوا است؟

چه مهارت ها و پيش نيازهايي بايد يك متخصص محتوا داشته باشد؟

چگونه مي توان به يك متخصص بازاريابي محتوا تبديل شد؟

درآمد كارشناسان و متخصصان محتوا چقدر است؟

چه كسي توليد كننده محتوا است؟

كارشناس محتوا ، كارشناس محتوا ، كارشناس بازاريابي محتوا ، متخصص محتوا ، استراتژيست محتوا و همه ماهيت يكساني دارند. بنابراين ، هرجا كه در اين مقاله از اين اصطلاحات استفاده شده باشد ، به معناي همان اثري است كه براي آن وارد اين صفحه شده ايد و مي خواهيد با آن آشنا شويد (البته همه اين عناوين متفاوت است ، اما در كشور ما ، متأسفانه ، همه آنها مي دانند يك و شرح كار براي آنها مشخص شده است).

 

يك متخصص محتوا شخصي است كه وظيفه نوشتن يا توليد ، ويرايش و تبليغ برخي از مطالب را در سيستم عامل هاي آنلاين مانند Google ، رسانه هاي اجتماعي ، ايميل ها و موارد ديگر دارد.

 

گردش كار يك متخصص محتوا به گونه اي است كه يا او بايد هميشه در كنار يك متخصص سئو باشد ، يا حداقل بايد اطلاعات كامل و جامعي در زمينه سئو براي محتواي وب سايت داشته باشد. تنها در اين صورت است كه مي توان از انطباق محتواي توليد شده با اهداف تجارت اينترنتي اطمينان حاصل كرد.

 

بسته به مهارت و تجربه ، نقش متخصص محتوا مي تواند به ميزان قابل توجهي متفاوت باشد. شركت هاي بزرگ مي توانند تنها بخشي از فرآيند توليد و بازاريابي محتواي تجاري خود را در اختيار اين متخصصان قرار دهند. بر اين اساس ، نقش هايي كه يك متخصص بازاريابي محتوا مي تواند در شركت هاي مختلف ايفا كند به شرح زير قابل تفكيك است:

 

متخصص بازاريابي محتوا: مسئول تحقيق و نوشتن مطالب است

استراتژيست بازاريابي محتوا: مسئول برنامه ريزي روش تبليغ و توسعه محتواي شركت است

مدير توليد محتوا: مسئول توليد ، انتشار و بازاريابي محتوا است

بازاريابي محتوا: مسئول جذب بازاريابي محتوا و انتشار محتوا در سراسر سيستم عامل براي جلب اطلاعات بيشتر در مورد شركت است

مشاور توليد و بازاريابي محتوا: اين شخص شخصاً اقدامي انجام نمي دهد و نقشه راه را به مديران و تيم اجرايي شركت مورد نظر نشان مي دهد.

چه مهارت ها و پيش نيازهايي بايد يك متخصص محتوا داشته باشد؟

اكنون بايد بدانيد كه متخصص محتوا چه كسي است و ماهيت وي چيست. حال بايد ببينيم كه اين متخصص محتوا براي كار كردن بايد از چه مهارت ها و پيش نيازهايي برخوردار باشد:

ما در تيم seoedu به دنبال انتشار مطالب مفيد در حوزه سئو مي باشيم تا بتوانيم به شما كمك كنيم تا با كمترين هزينه بهترين نتايج را در سئو به دست آوريد.

مدرك دانشگاهي: اگر مي خواهيد از راه دور كار كنيد ، ممكن است نيازي به مدرك دانشگاهي فوري نداشته باشيد. اما اگر مي خواهيد در يك شركت شغلي پيدا كنيد ، بايد مدرك دانشگاهي داشته باشيد.

گواهينامه يا گواهي بازاريابي محتوايي: ممكن است اين گواهي مورد نياز نباشد. اما داشتن آن مي تواند اعتبار زيادي به شما بدهد.

مهارت هاي نوشتن: شخصي كه به يك متخصص بازاريابي محتوا تبديل مي شود بايد زمان زيادي را صرف نوشتن و توليد محتوا كند. به همين دليل ، طبيعي است كه اين فرد مهارت نوشتاري خوبي داشته باشد يا حداقل آنها را از طريق تمرين بدست آورده باشد.

توانايي تحقيق در مورد كلمات كليدي: همانطور كه در بالا ذكر شد ، ايجاد محتوا و سئو دو مقوله به هم مرتبط هستند. يكي از قسمت هايي كه اين دو را به هم متصل مي كند ، تحقيق در مورد كلمات كليدي است.

دانش كافي در زمينه سئو: تحقيقات كلمات كليدي به تنهايي نمي تواند محتواي وب سايت را بهينه كند. كارشناس محتوا بايد اصول SEO را بداند و آنها را در روند كار خود به كار ببرد.

فرصت تجزيه و تحليل رقبا: بازاريابان محتوا بايد بتوانند عملكرد رقبا را در تمام مراحل مورد استفاده براي يك شركت تجزيه و تحليل كنند و بهترين استراتژي ها را بر اساس داده هاي دريافتي ارائه دهند.

نحوه تبديل شدن به يك متخصص توليد محتوا ، شرح شغل براي يك متخصص محتوا ، يك متخصص بازاريابي محتوا

 

چگونه مي توان به يك متخصص بازاريابي محتوا تبديل شد؟

در اينجا مراحلي وجود دارد كه بايد براي متخصص شدن در اين زمينه انجام دهيد:

 

بدانيد بازاريابي محتوا چيست و چگونه كار مي كند

مهارت هاي نوشتاري خود را بهبود ببخشيد

تمام ابزارهاي بازاريابي محتوا را شناسايي كرده و بهترين ها را جدا كنيد

دانش استفاده از ابزارهاي بازاريابي محتوا را كسب كنيد

فرصت تحقيق در مورد كلمات كليدي

بيا ديگه

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir

نكات ايمني استفاده از بخاري نفتي

نكات ايمني استفاده از بخاري نفتي

مهم ترين نكات هنگام خريد و استفاده از بخاري نفتي، بحث امنيت آن است. نكات ايمني بخاري نفتي شامل مواردي است كه بايد در هنگام خريد، نصب و حين استفاده مورد توجه قرار گيرد. همچنين باتوجه به مصرف فصلي اين وسيله، بايد هرسال پيش از نصب و استفاده‌ي مجدد، سرويس‌كاري‌ها و رسيدگي‌هايي صورت گيرد كه استفاده از وسيله را ايمن نمايد.

 

نكات ايمني بخاري نفتي در هنگام خريد

برخي از مهم‌ترين موارد ايمني بخاري نفتي، حين توليد آن محقق مي‌شود. بخاري نفتي متشكل از قطعات گوناگوني است كه اگر طبق استانداردهاي لازم ساخته نشوند، مي‌توانند مشكل يا خطرآفرين باشند.

 

 

 

يكي از مهم‌ترين نكات ايمني بخاري نفتي، نبود نشتي در قسمت مخزن است. همچنين جنس هرقطعه بايد به نحوي انتخاب شود كه تحمل حرارتي را كه به آن مي‌رسد، داشته باشد. ضخامت بدنه و دودكش بايد در حد استاندارد باشد. اتصالات قطعات مختلف بايد مناسب و استاندارد باشد و به اصطلاح قطعات خوب به هم چفت شوند. گردش پيچ‌هاي تنظيم شعله نيز بايد به آساني انجام شود.

 

استانداردهاي مهم فني در وسايل گرمايشي معمولا پيش از ورود محصولات به بازار و رسيدن به دست مشتريان، توسط نهادهاي كارشناسي مرتبط، بررسي مي‌گردد. آگاهي‌رساني به خريداران معمولا با درج نشان‌هاي مخصوص كه گواه انجام بررسي‌هاي لازم بر روي محصول است، صورت مي‌گيرد.

 

براي خريد بخاري نفتي ايمن، حتما به برخورداري آن از نشان‌هاي استاندارد لازم توجه نماييد. بخاري نفتي آترا (اينجا)يك نمونه از وسايل گرمايشي جديد و كاربردي است كه از استانداردهاي لازم فني و ايمني بهره‌مند است. همچنين شما مي توانيد براي خريد اين بخاري نفتي روي كلمه خريد بخاري نفتي آترا كليك كنيد.

a5_yb9j.jpg

 

نكات ايمني هنگام نصب بخاري

اگر هنوز در مرحله خريد بخاري و سيستم هاي گرمايشي هستيد حتما توجه كنيد كه بخاري مدنظر شما داراي استانداردهاي لازم باشد و حتي الامكان از خريد بخاري هاي بدون دودكش خودداري كنيد؛ زيرا بخاري هاي بدون دودكش را نبايد در محيط هاي بسته و كوچك كه كاملا درزگيري شده اند استفاده كرد.

  1. اولين و مهمترين قدم در هنگام نصب بخاري اين است كه مطمئن شويد مسير دودكش كاملا باز باشد؛ اگر خروجي لوله بخاري شما خارج از ساختمان و بالاي پشت بام قرار گرفته حتما از كلاهك هاي استاندارد براي پوشاندن آن استفاده كنيد.
  2. محل قرارگيري بخاري حتما بايد از سطح زمين فاصله‌ داشته باشد بنابراين در هنگام خريد دقت كنيد كه بخاري مدنظر شما پايه هاي مناسبي داشته باشد؛ همچنين از هر طرف نيز بايد حداقل ?? سانتي متر با محيط فاصله داشته باشد.
  3. قبل از نصب لوله بخاري از سالم بودن آن اطمينان حاصل كنيد. همچنين براي اتصال گاز به لوله بخاري از شيلنگ هاي استاندارد با اندازه مناسب استفاده كنيد.
  4. پس از طي مراحل بالا اتصالات گاز را براي بار آخر چك و سپس مي‌ توانيد گاز را وصل كنيد. اگر متوجه نشتي گاز شديد بلافاصله آن را قطع كرده و براي تعميرات اقدام كنيد، در غير اينصورت بخاري را روشن كنيد.
  5. پس از گذشت ?? دقيقه از شروع به كار بخاري لوله ي آن را لمس كنيد اگر لوله بخاري داغ بود ديگر جاي نگراني نيست اما اگر هنوز لوله بخاري سرد بود بخاري را خاموش كرده و بار ديگر مراحل نصب را بررسي كنيد.
  6. همچنين به رنگ شعله هاي بخاري دقت كنيد اگر رنگ آن ها آبي باشد به معناي سالم بودن بخاري است اما نارنجي بودن شعله ها به معناي اين است كه بخاري نياز به تعمير و بررسي دارد.

8 دليل براي برفك زدن يخچال و راه هاي برطرف كردن آن ها

 تعمير يخچال فريزر در اصفهان : يكي از متداول ترين مشكلاتي كه براي يك يخچال مي تواند پيش بيايد مشكل برفك زدن است.

همه افرادي كه يخچال هاي قديمي را تجربه كرده اند كم و بيش با مشكل برفك و يخ زدايي از اين يخچال ها دست و پنجه نرم كرده اند.
به طور كلي يخچال ها را از لحاظ سابقه و نحوه سرمايش مي توان به سه دسته يخچال هاي قديمي (كمبي) ، نيمه نوفراست و تمام نوفراست تقسيم نمود.

روش سرمايش يخچال هاي قديمي با روش سرمايش يخچال هاي نوفراست كمي فرق دارد. يخچال هاي نيمه نوفراست تركيبي از اين دو نوع يخچال هستند.
در يخچال هاي قديمي يك صفحه خنك كننده (تريزون) وجود دارد. با خنك شدن اين صفحه داخل يخچال و محتويات آن خنك مي شود.
توليد برفك در اين يخچال ها در درازمدت امري طبيعي است چون اين يخچال ها از امكانات جديد براي آب كردن برفك ها برخوردار نيستند.
اما يخچال هاي نوفراست يا بدون برفك.
در اين يخچال ها خبري از صفحه خنك كننده نيست. بلكه اول هوا در داخل يخچال خنك شده و سپس به داخل يخچال هدايت مي شود.
اين يخچال ها سيستم ذوب يخ دارند. دستور ذوب شدن توسط مغز متفكر يخچال يا همان برد الكترونيكي صادر شده ، برفك ها آب مي شوند و از طريق كانال مربوطه به قسمت موتور منتقل شده و به خنك سازي موتور يخچال كمك مي كنند.
با اين توضيحات برفك زدن يخچال هاي نوفراست امري غير طبيعي و فني است و بايد جدي گرفته شود.
اما دلايل عمومي برفك زدن در همه يخچال ها عمدتا اين ? مورد است. با رعايت اين موارد تا حد زيادي مشكل برفك يخچال رفع مي شود.

پارگي لاستيك در يخچال

درِب همه يخچال ها داراي يك لاستيك آهنربادار است. اين لاستيك كار آب بندي و ايزوله كردن فضاي داخل يخچال از بيرون را انجام مي دهد. حال اگر اين لاستيك دچار پارگي يا فرسودگي شود يا آهنرباي آن خراب شود ديگر كار آب بندي را به خوبي انجام نمي دهد هوا از بيرون به داخل يخچال وارد مي شود. در داخل هوا هميشه مقداري رطوبت وجود دارد. اين رطوبت به سرعت يخ بسته و برفك تشكيل مي شود.

زياد باز و بسته كردن يخچال

اين مشكل بيشتر در خانواده هايي كه داراي فرزند زياد و شيطون هستند يا در اماكني كه شلوغ هستند و مراجعه به يخچال زياد است اتفاق مي افتد.
معمولا بچه ها براي خوردن آب مرتب در يخچال را باز مي كنند يا بچه هاي شكمو مرتب به يخچال سر مي زنند. اين باعث شده رطوبت به داخل راه پيدا كرده و برفك ايجاد شود.

https://elliott-murray.technetbloggers.de/8-nkhth-dr-mwrd-hfzt-z-ykhchl-w-twl-mr-an

محيط هاي رطوبتي

اگر يخچال در نزديكي حمام ، سماور ، اجاق گاز و … قرار داشته باشد اين به معني راه پيدا كردن بيشتر رطوبت به داخل يخچال و برفك زدن بيشتر است. در مناطق شمالي و جنوبي كشور كه رطوبت هوا زياد است پديده برفك زدن بيشتر مشاهده مي شود.
پس هميشه يخچال را در جاي مناسبي نصب كنيد.

خرابي ترموستات

ترموستات كار تنظيم دما و قطع و وصل كردن را انجام مي دهد. اگر ترموستات يخچال خراب شود ممكن است با مشكل يخ زدگي مواد درون يخچال و همچنين تشكيل برفك مواجه شويد.

ساير علل

علاوه بر مواردي كه گفتيم خرابي قطعاتي مانند ترموفيوز ، تايمر ، هيتر و از همه بدتر برد الكترونيكي نيز مي توانند عامل برفك زدن يخچال باشند.

وقتي پاي تعويض قطعات به ميان مي آيد حتما از يك متخصص كمك بخواهيد مگر اين كه در اين كار مهارت كافي را داشته باشيد.

توجه : حامي ال جي تنها شركت واقعي تعمير يخچال فريزر در اصفهان است

منبع : حامي ال جي

https://cupdog04.werite.net/post/2021/06/09/8-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%8A%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%B7%D9%88%D9%84-%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D8%A2%D9%86

تكنولوژي ضد ريفلكس IR در دوربين دام هايك ويژن

تكنولوژي ضد ريفلكس IR در دوربين دام هايك ويژن

دوربين دام هايك ويژن با استفاده از تكنولوژي ضد ريفلكس (Anti-IR Reflection ) تعبيه شده بر روي آن
مي تواند در هر شرايط نوري و آب و هوايي، تصاوير با كيفيت و شفافي ارائه بدهد . معمولا دوربين هاي
دام IR در شب تصاوير با جزئيات مناسبي ارائه مي كنند. بيشتر دوربين هاي دام داراي حباب ( هوزينگ
شيشه اي ) هستند تا لنز دوربين را از گرد و غبار و رطوبت محافظت كرده و عمر دستگاه را افزايش دهد.
در طول شب كه IR دوربين روشن مي شود در دوربين هاي معمولي حلقه ي ضد نور تعبيه شده بر روي
هاوزينگ مانع از بازتاب بخشي از نور IR به لنز مي شود . با اينهمه در برخي مواقع بخشي از نور IR از بدنه
حباب دوربين بطور مستقيم به لنز دوربين وارد شده و در نتيجه كاربر تصوير تاريكي را مشاهده مي كند
تصور كنيد كه بر روي حباب گرد و غبار و رطوبت هم وجود داشته باشد ، در اينحالت با يك تصوير بسيار
بي كيفيت روبرو خواهيم شد.

اما هايك ويژن براي اين مشكل يك راه حل مناسب دارد. استفاده از راهكار ضد انعكاس IR مي تواند مانع
از ورود بازتاب نور ديد در شب به لنز دوربين و كاهش كيفيت تصوير دوربين در شب شود .
در اين فناوري
هايك ويژن از ال اي دي هاي EXIR استفاده مي كند به علاوه فضاي داخل حباب دوربين به گونه اي طراحي
شده است كه زاويه تابش نور IR تحت هيچ شرايطي به لنز دوربين بازتابيده نمي شود
همچنين دوربين
به گونه اي طراحي شده تا بتوان آن را در سه محور جداگانه تنظيم كرد كه به قابليت 3-AXIS معروف است .

هاوزينگ با طراحي خاص

حباب شيشه اي دوربين دام هايك ويژن داراي دو قسمت مجزا است، ناحيه تصوير برداري و ناحيه مخصوص
عبور نور IR . اين دو ناحيه توسط حلقه ضد نور از يكديگر جدا شده اند كه باعث مي شود تا هيچ بازتابي از
نور IR به لنز دوربين تابيده نشود .

تنظيم بصورت 3-AXIS جديد

نوع نصب دوربين مداربسته بايد به گونه اي باشد تا لنز دوربين بتواند به نحو مطلب توسط نور IR آن تغذيه شده و
تصاوير با كيفيتي را در نور كم تصوير برداري نمايد .
از اين رو دوربين هايك ويژن شامل لنز ، LED هاي IR
و بدنه دوربين را مي توان به كمك قابليت 3-AXIS به گونه اي نصب كرد كه همواره روبروي محل تصوير
برداري قرار داشته باشد .

مشتريان مي توانند با انتخاب محصولات هوشمند نظارت تصوير هايك ويژن ، نياز هاي نظارتي خود را به
بهترين نحو ممكن پوشش دهند.

 

براي افزايش امنيت شهري به كمك دوربين هاي مداربسته، نيازمند يك سيستم نظارت تصويري قوي هستيد كه بتواند با چالش هاي موجود و تهديدات امنيتي در مكان هايي كه پتاسيل بالايي در جرم و جنايت دارند به خوبي مقابله نمايد. اين سيستم بايد به طور كامل بتواند تمامي تحركات و رخداد هاي موجود در ساختمان هاي بلند، ميادين و خيابان هاي بزرگ و … را زير نظر داشته و حتي در روشنايي كم و شب نيز تصاويري با كيفيت مناسب ارائه دهد. دوربين هاي مداربسته Hikvision براي اين چالش ها كاملا آماده اند. محصولات هايك ويژن ويژه نصب در محل كار، ادارات و سازمان ها داراي ويژگي هاي جديد و قدرتمندي بوده كه تمامي نيازهاي كاربران را پوشش مي دهند:

دوربين هاي سري PanoVu

با توجه به ساختار اين دوربين ها و ارائه تصاويري وايد و 360 درجه پوشش دهي مناسبي دارند و مي توانند تصاويري با رنگ هاي واقعي و رزولوشن بالا ارائه دهند. از ساير ويژگي هاي اين دوربين ها مي توان به فيلتر آلارم هاي كاذب و ارتقا سيستم رديابي خودكار اشاره نمود كه منجر به كاهش هزينه هاي اضافي مي گردند. اين دوربين ها براي ارائه تصاوير از چندين سنسور مجزا بهره مي برند كه به راحتي مي توانند تمامي نقاط مورد نظر را پوشش دهند.

مزاياي دوربين پانوراما:

  • پوشش محدوده وسيع تر و نمايش جزئيات بيشتر تنها با يك دوربين
  • كاهش هزينه كار و سخت افزار
  • لذت بردن از تعمير و نگهداري آسان و سيستم عامل هاي به روز

علت تمايز دوربين هاي سري PanoVu هايك ويژن:

  • بهره گيري از لنزهاي وريفوكال و فوكوس اتوماتيك
  • توانايي حفاظت تمام و كمال از مكان مورد نظر توسط مدل هاي outdoor
  • بهره مندي از تكنولوژي EXIR
  • بهره مندي از فشرده سازي H.265 براي صرفه جويي در پهناي باند و فضاي ذخيره سازي.

دوربين هاي دام چند سنسوره

همانطور كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد امكان تصويربرداري چند وجهي با استفاده از يك دوربين PanoVu، به جاي استفاده از چندين دوربين مدار بسته قديمي در تقاطعي در يك خيابان ميسر خواهد بود. دوربين هاي چند سنسوره سري 6D هايك ويژن، داراي يك طراحي همه جانبه با بهره مندي از 4 لنز داخلي هستند كه تصاويري 360 درجه اي را نمايش مي دهند. اين يك انتخاب مناسب براي تمامي كاربري هاي داخلي اعم از مراكز خريد، انبارها و … و همچنين كاربري هاي outdoor مانند تقاطع هاي خياباني، پارك ها و ميدان هاي عمومي است.

دوربين هاي اسپيددام سري DarkFighter

دوربين هاي مداربسته PTZ سريDarkFighter با بهره گيري از تكنولوژي هوش مصنوعي Deep Learning هايك ويژن داراي عملكرد بهتري براي ارائه تصاوير با  وضوح بالا در شرايط نور كم هستند. با استفاده از سخت افزار هاي جديد و الگوريتم هوشمند مبتني بر هوش مصنوعي Deep Learning، دوربين هاي  PTZ سري جديد DarkFighter هايك ويژن نه تنها ويژگي هاي جديد قدرتمندي را ارائه مي دهند، بلكه در كاهش و حذف آلارم هاي كاذب كمك بزرگي كرده و عملكرد رديابي خودكار را نيز بهبود مي بخشد.

مزايا:

  • دوربين هايDarkfighter با كيفيت 4K مي توانند تصاويري با وضوح بالاتر و جزئيات بهتر ارائه دهند.

 

  • بهره گيري از فشرده سازي H.265 + منجر به كاهش مصرف پهناي باند و صرفه جويي در فضاي ذخيره سازي مي گردد.

 

  • بهره مندي از سيستم پردازش تصوير VCA پيشرفته كه باعث افزايش دقت و حذف آلارم هاي كاذب با استفاده از تكنولوژي هوش مصنوعي Deep Learning مي گردد

 

  • استفاده از سيستم رديابي خودكار نسخه 2.0 بر اساس تشخيص انسان و خودرو

 

  • دوربين هاي سري DarkFighter داراي عملكرد هوشمندي هستند و  مي توانند بين سوژه هاي انساني و غير انساني تمايز قائل شوند و اهداف مهم را رديابي كنند.

دوربين هاي مداربسته سري ProIP

اين دوربين هاي تحت شبكه انقلابي بزرگ در صنعت دوربين مدار بسته محسوب مي گردند كه براي اولين بار به طور همزمان از دو تكنولوژي پيشرفته تصويربرداري در نور كم و ارائه تصاوير با كيفيت بالا در نور شديد استفاده مي كنند. تكنولوژي پيشرفته H.265 نيز منجر به صرفه جويي در مصرف پهناي باند و فضاي ذخيره سازي مي گردد.

1. كدك هاي H.265 / H.265+

H.265 آخرين تكنولوژي كدك هاي فشرده سازي در صنعت نظارت تصويري است كه كارايي آن دو برابر H.264 است. شركت Hikvision با تركيب H.265 با الگوريتم هوشمند و جديدتري با نام H.265+ توانسته باعث افزايش بهره وري در انتقال تصاوير در يك سيستم مداربسته گردد.

2. بهره گيري همزمان از تكنولوژي DarkFighter & LightFighter

دوربين هاي جديد سري ProIP، كه تركيبي از تكنولوژي Darkfighter و Lightfighter را دارند، مي توانند تصاويري با وضوح بالا چه در شرايط نور كم و چه در نور پس زمينه قوي فراهم كنند. به لطف تكنولوژي DarkFighter، حداقل نور مورد نياز براي تشكيل تصاوير رنگي 0/002 لوكس است. در حالي كه در وضعيت نور پس زمينه شديد، تكنولوژي LightFighter با استفاده از قابليت 140dB WDR مي تواند تصاويري يكدست و واضح را ارئه دهد.

4. پوشش ضد رفلكس نور IR

دوربين هاي مجهز به مادون قرمز اغلب از پوشش حبابي براي محافظت از لنز استفاده نمي كنند. اين به اين دليل است كه وقتي گرد و غبار و آب به سطح پوشش لنز مي رسد، نور IR باعث تار شدن تصاوير مي گردد. نسل جديد دوربين هاي هايك ويژن داراي پوشش حبابي محافظ براي جلوگيري از اين مشكل هستند.

5. بدون نياز به دانلود پلاگين هاي وب براي پخش زنده

  • پشتيباني از كدگذاري H.265
  • دسترسي حداكثر 8 مگابايتي IPC براي مشاهده زنده يا بازپخش
  • امكان به روزرساني آسان و در دسترس

6. برخورداري از استاندارد حفاظتي و مقاومتي NEMA 4X

NEMA 4X استاندارد انجمن توليد كنندگان محصولات الكتريكي است. بر اساس اين استاندارد محصولات الكترونيكي طوري طراحي مي شوند كه در برابر خوردگي و زنگ زدن در محيط هايي كه در معرض باران هاي سنگين و برف، در سواحل اقيانوس ها يا درياچه ها، مناطقي با گازهاي حاوي مواد شيميايي و يا گازهاي فيزيكي ، وهستند، مقاوم خواهند بود.

 

 

 

چگونه تصادفات جاده اي كاهش دهيم

چگونه تصادفات جاده اي كاهش دهيم

مهمترين عامل تأثيرگذار در ايجاد حوادث رانندگي و جاده اي كه در تحقيقات مختلف به آن پرداخته شده، عامل انساني است كه درصد بالايي از تصادفات به اين عامل بازمي گردد.
هر چند سهم عامل انساني از ديگر عوامل بيشتر است، اما تغيير اين عامل نسبت به تغييرات تكنولوژي در حوزه راه و وسيله نقليه، كند تر است.
از آنجا كه عامل انساني نيازمند آموزش، تغيير رفتار و فرهنگ سازي است، از همين رو، فرهنگ به سختي تغيير پيدا مي كند و امر فرهنگ سازي زمان بر است.
راهكارهاي اصلي كاهش تصادفات و مرگ و مير جاده اي را بر اساس سه عامل اصلي موثر در اين قضيه بررسي مي كنيم.

مشكلات مربوط به انسان
به نظر مي رسد بهترين راهكار براي كاهش تصادفات رانندگي در آينده، آموزش و فرهنگ سازي از همان دوران ابتدايي در مدرسه است چرا كه سن كودكي مناسبترين سن براي يادگيري است به طوري كه آموزش هاي داده شده در ذهن آنها نهادينه مي شود.
براي اينكه در آينده نسلي قانون مدار داشته باشيم، بايد از همان دوران ابتدايي يا حتي قبل از ابتدايي، دوره هاي آموزشي فرهنگ رانندگي و احترام به قوانين راهنمايي و رانندگي را در سطحي ابتدايي برگزار كنيم تا آنها هم با اين موضوع در زندگي آشنا شوند.
يكي ديگر از راهكارهاي انساني كه مي تواند در كاهش حوادث رانندگي تاثيرگذار باشد، سخت گيري در ارائه گواهينامه رانندگي است. علاوه بر اين ها هر فردي بايد شماره يك خودروبر مطمئن مثل خودروبر پارس را در اختيار داشته باشد تا در هنگام بروز مشكل سريع تر براي انتقالل خودرو دست به كار شود.

مشكلات مربوط با راه سازي
با توجه به اينكه ?? تا ?? درصد جاده هاي ايران كوهستاني مي باشند، سطوح جاده، كيفيت آسفالت و شيب عرضي جاده ها در بروز يا كاهش تصادفات و واژگوني خودروها موثر است پس نياز است مسئولان مربوطه به چنين مسائلي توجه داشته و با نقشه برداري صحيح در ساخت جاده ها، به ويژه جاده هاي كوهستاني، به كاهش تلفات رانندگي كمك كنند.
دو بانده كردن جاده ها و ايجاد آزاد راه هاي مورد نياز، نصب دوربين هاي نظارتي در آنها، آسفالت و خط كشي و روكش هاي مناسب روي جاده ها هم در كاهش تصادفات نقش بسيار مهمي دارد. با تنبيه و جريمه راهسازان سهل انگار، مي توان از تكرار اشتباهات و كم كاري هاي آنها جلوگيري كرد و در نتيجه شاهد جاده هايي با كيفيت بهتر و ايمني بيشترباشيم. شما بايد در هر مسافرتي كه مي رويد شماره يك خودروبر شبانه روزي در آن شهر را در اختيار داشته باشيد تا بتوانيد در صورت بروز حادثه سريعا دست به كار شويد.

مشكلات مربوط به وسيله نقليه
اين روزها اگر پاي صحبت شهروندان ايراني بنشينيم، آنها به شدت از كيفيت خودروهاي سواري توليد داخل، شاكي بوده و قطعا يكي از دلايل تصادفات جاده اي و مرگ عزيزانشان در سوانح رانندگي را به گردن پرايد و پژو و... مي اندازند.
اگرچه تصادفات جاده اي تلفات جاني و مالي ناشي از اين اتفاقات، در همه جاي دنيا به چشم مي آيد و همه نوع خودرويي هم در خطر سانحه قرار دارد، اما هرچه خودروها استانداردتر باشند، ضريب تصادف و تلفات پايين مي آيد.
ضروري است در كنار ايمني جاده ها، خودروسازان هم براي كاهش تصادفات و تلفات رانندگي، با بالابردن استاندارد خودروها، ايمني رانندگان را فراهم سازند.
گرفتن غرامت از خودروسازان در تصادفاتي كه خودرو در آن نقش اساسي دارد، مي تواند در ممانعت از تكرار ساخت خودروهاي معيوب و رفع نواقص آن تاثير زيادي داشته باشد.
به نظر مي رسد بايد در كنار توليد خودروهاي داخلي، فرهنگ صداقت و وجدان كاري هم وجود داشته باشد تا هر روز شاهد مرگ و مير ناشي از تصادفاتي كه خودروها بيشترين نقش را در آن دارند، نباشيم.
ايجاد شرايط رقابتي با خودروسازان جهاني در ميان توليد كنندگان داخلي هم براي ارتقا ايمني خودروها و به دنبال آن كاهش تلفات رانندگي راهگشا خواهد بود. براي سريع تر شدن كارهاي خود و اطمينان بيشتر هميشه در مسافرت ها شماره خودروبر آن منطقه را پيدا كنيد تا در صورت بروز مشكل وقت را هدر ندهيد. خودروبر پارس https://khodrobarpars.ir يكي از بهترين مراكز خودروبر در ايران است كه مي تواند حمل و نقل خودروها را برعهده بگيرد.

 

 

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

مكان گوگل در شادي كاركنان آن بي تاثير نبوده، و اين يك استاندارد طلايي براي غول تكنولوژي مي باشد.مقر اصلي آن در مانتين ويو، كاليفرنيا مي باشد. گوگل در سال 2016 بر اساس PayScale (سازماني كه درآن درجه بندي دستمزد يا حقوق انجام مي شود) در صدر 50 تا از بهترين شركت ها براي كار در آمريكا قرار گرفت. همچنين فيسبوك در رتبه 5 قرار گرفت با اينكه در سال 2015 در نقطه اول قرار داشت. كارمندان آمريكايي كه در گوگل كار مي كنند در بررسي PayScale براي كارمند در تعدادي از مناطق نمرات بالايي براي رضايت شغلي، پاداش و مفهوم كار نمرات بالايي را كسب كرده اند.

به همين دليل در اينجا اشاره مي كنيم كه چرا گوگل در رتبه بندي بهترين شركت براي كار در كشور آمريكا مي باشد:

 

درصد بالايي از كارمندان Google مي گويند كه آنها از كار خود راضي هستند.

86 درصد از كارمندان گوگل مي‌گويند كه از كارشان در اين شركت راضي هستند.  لازلو باك به عنوان رئيس گوگل در كتاب خود، "قوانين كار!" كليد موفقيت گوگل به عنوان يك محل كار را نوآوري، تجربه، و  داشتن چيزهاي سرگرم كننده دانسته است.

او مي نويسد "مسئله زيبا در مورد اين روش اين است كه در اين محيط بزرگ : تمام  تلاش ها براي حمايت يك ديگر، و  ايجاد يك سازمان خلاق، سرگرم كننده، سخت كوش، و بسيار مولد، با همديگر مي باشد " .

يكي از عوامل اصلي كه گوگل را به محيط كار منحصر به فرد و شگفت انگيز  تبديل كرده "Googleplex " است. بيشتر كارمندان گوگل از قدرت انعطاف پذيري در اين شركت مي گويند مانند وعده هاي غذايي سالم و لذيذ رايگان، لباس هاي شسته شده و امكانات ورزشي، مرخصي هاي بسيار براي والدين، و داشتن محل مراقبت از كودكان. يكي از كارمندان در Mountain View به عنوان توصيف گوگل مي گويد "يك شركت كه در مقابل كاركنان خود رفتار هاي بزرگ نشان مي دهد كه در مقابل باعث ايجاد انگيزه و وفاداري آن ها مي شود ."

كارمندان گوگل مي گويند كه گوگل اجازه مي دهد تا خلاقيت و ايده هاي خود را بر روي پروژه ها پياده كنند. گوگل همچنين كاركنان خود را تشويق مي كند كه براي كمك به ايجاد يك جامعه خلاق تر، رضايت بخش، و صميمي معلم و مربي يكديگر باشند.

 

 كاربران Google فكر مي كنند كه با كار خود باعث مي شود جهان به مكاني بهتر تبديل شود.

 73 درصد از كاركنان گوگل  شغل خود را به صورت معني دار پيدا كرده اند. اين با توجه به ماموريت شركت تعجب آور نيست : "سازماني براي در دسترس قرار دادن اطلاعات مفيدو براي عموم"

باك مي نويسد "اين كار باعث ايجاد انگيزه و نوآوري "و " دامنه گسترده اي از ماموريت ها به ما اجازه مي دهد تا گوگل به جلو حركت كند به صورت يك قطب نما به جاي سرعت سنج."

گوگلي ها به خوبي به اين ماموريت، پاسخ داده اند، به گفته آن ها: آنچه كه آنها را به خود جلب و  در شركت نگه مي دارد،پروژه هاي معني دار و به چالش كشيدن آن هادر سايت Glassdoor مي باشد.

نخستين بودجه گوگل در اوت ۱۹۹۸ توسط اندي بكتولشيم، مؤسس سان مايكروسيستمز كه به مقدار ۱۰۰ هزار دلار بود به گوگل داده شد و اين در حالي بود كه اين شركت هنوز ثبت نشده بود.[۲۴] در همان زمان گوگل همچنين از چند سرمايه‌گذار ديگر توانست مبالغي دريافت كند. جف بيزوس مؤسس شركت آمازون و استاد دانشگاه رشته كامپيوتر در دانشگاه استنفورد، و رام شريرام هر كدام مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كردند. بعدها كه گوگل به يك شركت سهامي عام تبديل شد، ارزش اين سرمايه به بيش از ۲۸۰ ميليون دلار رسيده بود.[۳۴][۳۵] ديويد شريتون كه از كارآفرينان آن زمان بود نيز ۱۰۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كرد.[۳۶] پس از جمع‌آوري همه اين مبالغ، گوگل توانست ۱ ميليون دلار سرمايه جمع كند كه با استفاده از آن بالاخره قادر بود فروشگاهي را در منلو پارك، كاليفرنيا افتتاح كند.[۳۷] در اوايل سال ۱۹۹۹ در حالي كه برين و پيج كه هنوز در حال تحصيل بودند، به اين نتيجه رسيدند كه موتور جستجويي كه آنها به وجود آوردند وقت بسيار زيادي از امور دانشگاهي آن‌ها را اشغال كرده‌است. آن‌ها نزد شخصي با نام جورج بل كه مديرعامل شركت موتور جستجوي اكسايت رفتند و او را ترغيب كردند تا گوگل را به ۷۵۰ هزار دلار از آنها بخر، اما او اين پيشنهاد را نپذيرفت و مبلغي بين ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را به آنها پيشنهاد داد.[۳۸] در مارس ۱۹۹۹ اين شركت به پالو آلتو، كاليفرنيا منتقل شد[۳۹] كه اكثر شركت‌هاي استارت‌آپ سيليكون‌ولي كار خود را از آنجا شروع كردند.[۴۰] گوگل در ۷ ژوئن ۱۹۹۹ اعلام كرد كه قصد دارد تا سرمايه شركت را به ۲۵ ميليون دلار افزايش دهد[۴۱] و سرمايه‌گذاران عمده‌اي همچون كلاينر پركينس و سكويا كپيتال در اين افزايش سرمايه شركت داشتند.[۴۲] در ژوئن ۲۰۰۰ اعلام شد كه گوگل قرار است به عنوان موتور جستجوي پيش‌فرض وبگاه ياهو! انتخاب شود كه در آن زمان پربازديدترين وبگاه در اينترنت بود و تا قبل از آن از اينكتومي به عنوان موتور جستجوي خود استفاده مي‌كرد.[۴۳][۴۴] در سال ۲۰۰۱ سرمايه‌گذاران گوگل به اين نتيجه رسيدند كه اين شركت به يك مديريت قوي نيازمند است و به همين دليل اريك اشميت را به عنوان مديرعامل و سرپرست شركت برگزيدند[۴۵] در سال ۲۰۰۳، گوگل يكي از ساختمان‌هاي سيليكون گرافيكس در مانتين ويو را اجاره كرد[۴۶] اين ساختمان بعدها با نام گوگل‌پلكس شناخته شد كه برگرفته‌شده از واژه گوگول‌پلكس بود. گوگل سه سال بعد اين ساختمان را به مبلغ ۳۱۹ ميليون دلار خريداري كرد.[۴۷] واژه گوگل پس از مدتي به يكي از مداخل فرهنگ‌هاي زبان انگليسي افزوده شد كه به معني «جستجوي واژه‌اي در وبگاه گوگل براي يافتن اطلاعات» تعريف شد. در ژوئن ۲۰۰۶، واژه گوگل به فرهنگ آكسفورد[۴۸] و در ژوئيه ۲۰۰۶ به فرهنگ مريم-وبستر افزوده شد.

كاربران مي گويند گوگل در حبران خسارت بهترين است.

 گوگل به وسيله حقوق رقابت ايجاد مي كند. حقوق و دستمزد متوسط كارمندان با تجربه 140،000 $، و كارمندان با كمتر از يك سال تجربه كاري به طور متوسط حدود 93000 $ مي باشد.گوگل همچنين بالاترين پرداخت در بازار را براي كاركنانش دارد.  شايان ذكر است كه دو نفر در پست مشابه در گوگل مي تواند پرداخت متفاوت داشته باشند كه اين به عملكرد آن ها بستگي دارد. 

به گفته باك " كار سختي است كه محدوده پرداخت بين افراد مي تواند دو يا حتي 10 برابر بيشتر از شخص ديگري باشد" ،"اما اين بسيار سخت تر كه ببينيد افراد با بيشترين استعداد از آن خارج مي شوند، اين باعث مي شود شما فكر كنيد كه شركت در حال پرداخت ناعادلانه است: درحالي كه بهترين افراد در آن مراتب بيشتر از متوسط هستند، و پرداخت هاي كه در ان براي هر كس انجام ميشود يكسان است."

 

بيش از يك چهارم كاربران گوگل از راه دور با آن ارتباط برقرار مي كنند.

 

تنها 28% از كاركنان گوگل از خانه يا از طريق ارتباط از راه دور كار مي كنند كه ارتباط آنها از طريق  wi-fiدر همه زمان ميسر است. همچنين برخي از شركت هاي بزرگ  مثل: آمازون، Netflix  واپل نيز از طريق اين تكنولوژي كار مي كنند.

 يكي از كارمنداني كه در دفتر مركزي گوگل كار مي كند مي نويسد:"اين شركت انعطاف پذير است، شما  رئيس خرد نداريد و مي توانيد تا حدودي در انعطاف پذيري كاركمك كنيد اما  اشتباه نكنيد شما مقدار زيادي كار مي كنيد اما لازم نيست كه براي تمام كار خود را به ميز كار  زنجير كنيد. "

 

برخي از كاركنان مي گويند كه كار آنها كم استرس است. 

 

 در حالي كه 12 درصد از كاركنان كار خود را پراسترس گزارشكرده اند، به نظر مي رسد در مقايسه با شركت هاي ديگر ،اين نمره نسبتا پاييني است كه قابل توجه نيست. 

شايد يكي از عواملي كه به كاهش سطح استرس مي تواند كمك كند كارهاي مانند  ماساژ، كلاس هاي تناسب اندام رايگان ، عضويت در ورزشگاه، و يك برنامه ريزي تعطيلات سخاوتمندانه مي باشد.

يكي از مديران گوگل مي نويسد يكي از عوامل ديگر : ". محيط كاري بدون رقابت كه اجازه مي دهد به اتاقي براي خلاقيت تبديل شود" مي باشد.همه ما ميدونيم كه كار كردن در شركت گوگل امتيازات خاصي داره، اما اينطور كه پيداست اين غول دنياي موتورهاي جستجو با امكاناتي كه در مجموعه دفاترش گردآوري كرده به طور جدي به فكر آسايش كارمندان خودش هست. همونطور كه شما دوستان پرشين استار در تصاوير زير ميبينيد چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است ... به گزارش عصر ايران، گوگل گذشته از گوگل‌پلكس (ساختمان مركزي) خود كه در كاليفرنياي آمريكاست، شعبه هاي ديگري در لندن، سوئيس، ميلان، پكن، استكهلم و ... دارد كه فضاي داخلي آنها از اين نظر كه كار و استراحت كارمندانش بايد در يك سطح باشد كم و بيش نظير يكديگر است.

منابع:

http://cse.google.co.in/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

http://cse.google.com.tw/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.id/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.ua/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.cz/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.mx/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.au/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.be/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://images.google.be/url?q=https%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.th/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.tr/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

 

يخچال سايد باي سايد بخرم يا يخچال دوقلو ؟

يخچال سايد باي سايد بخرم يا يخچال دوقلو ؟

اگر براي شما نيز سوال شده كه يخچال دوقلو بخرم يا يخچال سايد باي سايد؟ به بررسي معايب و مزاياي يخچال فريزر دوقلو و يخچال سايد را حتما در اين جا بخوانيد.

m4_22e6.jpg

به نقل از مرجع تخصصي دكوراسيون داخلي دكونيوز بسياري از افراد در هنگام خريد يخچال و فريزر در ميان دو دسته كلي يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد دچار شك و ترديد در هنگام خريد مي شوند يكي از دلايل اين ترديد ميزان ظرفيت و امكاناتي مانند آبريز و يخ ساز اتوماتيك است از همين رو در اين قسمت ما سعي داريم با بررسي انواع يخچال فريزر دوقلو و يخچال فريزر سايد باي سايد همراه شما باشيم تا بتوانيد با دانستن مزيت و معايب هر دو دسته به طور دقيق تر بتوانيد انتخابي آسان تر را انجام دهيد، پيش از آنكه به بررسي جزئي اين دو دسته از محصول بپردازيم لازم است به دو نكته در همين ابتدا اشاره كنيم چراكه اين دو نكته همواره جزو مواردي است كه سوال در ذهن افراد به وجود مي آورد، به ياد داشته باشيد كه عمق يخچال سايد باي سايد معمولا بين 70 تا 90 سانتيمتر مي باشد كه قطعا از سطح كابينت شما بيرون مي زند اما بيشتر انواع يخچال دوقلو داراي عمق 60 سانتيمتر مي باشند كه هم سطح با عمق كابينت شما قرار مي گيرد، از همين رو بسياري از افراد به دنبال مدل هايي از يخچال فريزر هستند كه هم سطح با كابينت در آشپزخانه قرار بگيرند از اين رو تمايل بيشتري به انتخاب انواع يخچال دوقلو دارند به زبان ساده تر بگوييم اگر شما يخچال سايد باي سايد را براي منزل خود انتخاب كنيد بنا به فوت انتخابي‌ و اندازه‌ اي كه انتخاب كرده ‌ايد از كابينت شما بيرون مي ‌زند اما عمدتاً يك يخچال فريزر دوقلو هم سطح با كابينت شما قرار مي گيرد چراكه همان طور كه گفتيم داراي عمقي همسان با كابينت يعني 60 سانتيمتر مي‌ باشد اما بايد به اين نكته نيز توجه داشته باشيم كه عرض يخچال هاي دوقلو 120 سانتيمتر است اما سايد داراي عرضي بين 90 تا نهايت 95 سانتيمتر مي باشد.

الزاماً يخچال سايد باي سايد كوچك تر از يخچال دوقلو نيست!

بسياري از افراد تصور مي كنند كه يخچال دوقلو فضا و گنجايش بيشتري را به نسبت يخچال هاي سايد باي سايد به آنها مي‌ دهد اما لازم است به اين نكته اشاره كنيم كه در بسياري از مدل ها با مقايسه ظرفيت آنها ممكن از لحاظ گنجايش داخلي با يكديگر برابري ‌كنند يا برعكس ذهن بسياري از افراد مدل هاي بزرگ يخچال سايد باي سايد ظرفيتي بيشتر از يخچال فريزر دوقلو داشته باشند، لازم است مجدد در اينجا ياد آوري كنيم كه عمق سايد باي سايد بيشتر از يخچال دوقلو است، اگر خانواده پرجمعتي هستيد و ظرفيت آن براي شما از اهميت بسياري برخوردار است بايد توجه داشته باشيد كه مبناي اندازه گيري يخچال و فريزر بر اساس ليتر مي باشد نه فوت چراكه ليتر مي تواند فضاي قابل استفاده در يخچال فريزر را به شما نشان مي دهد اما متاسفانه در كشور ما بسياري از مردم فوت را معيار اندازه گيري يخچال مي دانند اگر نگاهي به كاتالوگ و مشخصات اين دسته از محصولات بيندازيد، مي بينيد كه همه جا گنجايش و ظرفيت بر اساس ليتر ذكر شده است و اين همان علتي است كه شما يك مدل را در فوت هاي متفاوت مي شنويد لذا به صورت خلاصه به شما بگوييم حتماً براي مقايسه بزرگي و ميزان گنجايش يخچال فريزر دوقلو و يا يخچال سايد باي سايد ميزان ليتر آنها را مورد مقايسه قرار دهيد.

 

معرفي يخچال فريزر دوقلو

يخچال دوقلو در بسياري از كشورها به عنوان زيرمجموعه ‌اي از انواع يخچال سايد باي سايد به شمار مي ‌رود با اين تفاوت كه در انواع يخچال دوقلو شما مي توانيد يخچال و فريزر را به صورت مجزا در مكان هاي متفاوت آشپزخانه تان قرار دهيد و هم سطح كابيت قرار گيرد، همانطور كه گفتيم از لحاظ گنجايش و فضاي داخلي يخچال فريزر دوقلو مي تواند ميزان برابري با يخچال سايد در اختيار شما بگذارد از ديگر مواردي كه خالي از لطف نيست بدان اشاره كنيم اين است كه انواع يخچال سايد باي سايد عمدتاً داراي آب ريز و يخ ساز تمام اتوماتيك هستند كه اگر اين امكان براي شما اهميت دارد در مدل‌هاي جديد يخچال دوقلو نيز شما مي‌توانيد مدل‌هايي را ببينيد كه اين دو آيتم يعني ابريز و يخ ساز دارا باشند، مي‌دانيم كه تاكنون نتوانسته ايد بين دوراهي انتخاب و خريد يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد يك كدام از آنها را انتخاب كنيد پس با ما با بررسي ادامه مزه همراه باشيد تا بتوانيد تصميم قطعي خود را بگيريد.

مزاياي يخچال دوقلو:

در اختيار داشتن فضاي مجزاي يخچال و فريزر: اگر شما از دسته بانوان اي هستيد كه تمايل داريد به اينكه دو فضاي كاملاً مجزا براي يخچال و فريزر تان در اختيار داشته باشيد قطعاً خريد يخچال دوقلو مي تواند گزينه اي مناسب براي شما باشد، گنجايش بيشتر در برخي مدل ها به نسبت يخچال سايد باي سايد: درست است كه در بسياري از مدل ها ممكن است شما گنجايش بيشتري در مدل هاي يخچال دوقلو در اختيار داشته باشيد اما همان‌ طور كه گفتيم اين مورد امري قطعي در ميان برندهاي مختلف نيست براي همين نيز حتما ظرفيت يخچال و فريزر را بر اساس ليتر با هم مقايسه كنيد تا دچار اشتباه نشويد، قابليت چيدمان متفاوت: امكان قراردادن جدا يخچال و فريزر در انواع يخچال فريزر دوقلو مي تواند از مزيت‌هاي اين دسته از كالاها به شمار برود و اگر شما عزيزان داراي آشپزخانه اي هستيد كه مي خواهيد در دو فضاي مختلف يخچال يا فريزر خود را قرار دهيد از اين دسته از محصول مي‌ تواند اولويت شما در انتخابتان باشد، عمق مناسب: همانطور كه اشاره كرديم عمق بسياري از مدلهاي يخچال دوقلو 60 سانتيمتر و معادل عمق كابينت مي باشد لذا در هنگام قرار دادن انواع يخچال فريزر دوقلو در داخل كابينت آشپزخانه خود شما شاهد بيرون زدگي اين دستگاه نمي باشيد و اين امر كاملاً بنا به سليقه شما مي توانند از مزاياي اين دسته از محصولات به شمار رود.

معايب يخچال فريزر دوقلو

درباره معايب يخچال دوقلو بايد به شما بگوييم كه شما در متن هاي مختلف اين مورد به گوشتان مي رسد كه يخچال فريزر هاي دوقلو بسيار بزرگتر از مدلهاي يخچال سايد باي سايد هستند اما همان‌طور كه گفتيم شما در مقايسه ابعادي و گنجايش داخلي مي توانيد به اين نتيجه برسيد كه داشتن ظرفيت بيشتر و يا سطح اشغال جا نمي تواند دليلي بر ظرفيت بيشتر آن باشد، به زبان ساده تر براي شما توضيح داديم انواع يخچال دوقلو داراي عمق كمتر و ارتفاع بيشتري هستند و در يك ديد ممكن است اين حس را به شما بدهد كه نسبت به يخچال سايد باي سايد فضاي داخلي بيشتري را در اختيار شما مي گذارد اما در حقيقت پس از مقايسه مي بينيد كه همچين ادعايي حقيقت ندارد و اگر شما در فضاي آشپزخانه تان، فضاي كافي براي قرار دادن يخچال و فريزر دوقلو نداريد مي تواند بزرگ بودن آن از لحاظ ابعادي در دسته معايب اين يخچال به شمار ببريد و اين امر تنها به جاي شما در محل آشپزخانه تان بستگي دارد.

يكي ديگر از مواردي كه افراد به عنوان معايب يخچال دوقلو نام مي ‌برند وجود آبريز و يخ ساز در يخچال سايد باي سايد در مقايسه با مدل هاي يخچال فريزر دوقلو مي باشد، اما لازم است به اين نكته اشاره كنيم همان طور كه در بالا نيز اشاره كرديم برخي از مدل هاي يخچال دوقلو در برندهاي مختلف اين دو آپشن را نيز در تنوع مدل هاي يخچال و فريزر دوقلو مي توانند در اختيار شما قرار دهند، تا اينجا متوجه شده ايد كه وقتي مي خواهيم به معايب و مزاياي يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد اشاره كنيم نمي توان اين موارد را جزو معايب و يا مزاياي آنها دانست چراكه دو مدل كاملا متفاوت با خصوصيات خودشان هستند كه بنا بر سليقه و شرايط ما مي تواند جزو معايب و سليقه ما قرار گيرد و نكته اخر اينكه در طراحي كابينت هاي امروز به صورت پيش فرض فضا براي قرارگيري يخچال سايد باي سايد در نظر گرفته شده است.

 

معرفي يخچال سايد باي سايد

همانطور كه مي ‌دانيد انواع يخچال سايد باي سايد به صورت يك يخچال و فريزر در كنار هم طراحي شده ‌اند كه اگر شما در دسته افرادي هستيد كه مي خواهيد در فضاي جمع و جور تر دستگاه خود را قرار دهيد و فضاي بزرگي داشته باشيد مي توانيد يكي از مدلهاي يخچال فريزر سايد باي سايد را براي خود انتخاب كنيد اما بازهم تاكيد مي ‌كنيم كه اگر مي‌خواهيد گنجايش و بزرگ تر بودن يخچال دوقلو و يخچال سايد را با هم مقايسه كنيد با نگاهي به ظاهر آنها تصميم نگيريد و با بررسي گنجايش آنها بر اساس ليتر فضاي داخل آنها را مورد بررسي قرار دهيد اما پيش از هر چيز لازم است به اين نكته مهم اشاره كنيم.

از مزيت يخچال سايد باي سايد به نسبت يخچال فريزر دوقلو مي ‌توان عموماً به تنوع بيشترشان در برندهاي متفاوت اشاره كرد اين مدل از انواع يخچال سايد به صورت دو درب معمولاً با پيشرفته ‌ترين تكنولوژي‌ هاي روز دنيا ساخته شده ‌اند اما امروزه مي توانيد اين دسته از محصولات را به صورت سه يا چهار درب نيز مشاهده فرماييد كه هر كدام از آنها مي تواند دسترسي راحتي به مكان هاي متفاوت يخچال تان را براي شما مهيا سازد. معمولاً شما در انواع يخچال سايد باي سايد مدل هاي بيشتري نسبت به يخچال دوقلو مي توانيد آبريز و يخ ساز اتوماتيك را مشاهده كنيد پس اگر بخواهيم خيلي عاميانه بگوييم اين مورد يكي از ويژگي‌هاي مدل انتخابي شماست و قطعاً به عنوان يك مزيت و برتري به شمار نمي‌ رود چراكه شما به آساني مي توانيد در مدل ها و تنوع انواع يخچال دوقلو نيز اين قابليت را به همراه داشته باشيد.

منبع: deconews.ir